09356816913

اپل آپدیت IOS 12.1.4 را برای رفع نقص امنیتی فیس تایم منتشر کرد

     در روز پنجشنبه اپل نسخه iOS 12.1.4 را منتشر کرد. اپل با انتشار این نسخه از سیسیتم عامل iOS به رفع باگ امنیتی مهم در بخش تماس گروهی (Group face time)برای آیفون و آیپد پرداخته.

     در نسخه ی قبلی این باگ امنیتی  در تماس گروهی  به کاربران اجازه استراق سمع دیگران را میداد. این آپدیت برای محصولات iPhone 5S به بعد، iPad Air به بعد و iPod Touch  نسل شش قابل استفاده خواهد بود.

پس از انتشار این باگ، هفته پیش اپل این سرویس خود را غیر فعال کرد، این باگ به کاربران آیفون اجازه میداد که با استفاده ازسرویس Face Time با دستگاهی دیگر تماس گرفته و قبل از قبول ارتباط از طرف دیگر بتوانند صدای آن ها را در آن طرف بشنوند .  این باگ iPhone  را به دستگاهی خطرناک برای کاربرانی که از آن اطلاع نداشتند میکرد.

 

 

اپل در روز جمعه اعلام کرد این مشکل را بر روی سرور های خود رفع کرده و این نیازمند یک آپدیت نرم افزاری خواهد بود که بتوان سرویس Group Face Time را دوباره راه اندازی کند.

همچنین اپل از کاربران خود بابت این مشکل عذر خواهی کرد و گفت امنیت کاربرانش بسیار مهم است ،مشخص نیست که این باگ برای چه مدت وجود داشته و کسی از آن اطلاعی نداشته است، ویژگی تماس گروهی در حدود سه ماه پیش با انتشار نسخه ی iOS 12.1 در اختیار کاربران قرار گرفت. آن طور که معلوم است ، پیدا شدن این باگ به مدت ها قبل برمی گردد زیرا هفته پیش مشخص شد که این باگ قبلا به اپل گزارش داده شده اما مسولین اپل جواب مشخصی به آن نداده و به کندی آن را پیگیری کرده اند.

 

نظرات
ارسال نظر