09356816913

آیا با کمک Blockchain تلگرام به زودی غیر قابل فیلتر می شود!

چگونه تلگرام با کمک تکنیک Blockchain غیر قابل فیلتر می شود؟

پاول دورف مدیر شبکه پربازدید اجتماعی تلگرام در توئیتر خود خبر داده است که به زودی در آینده پیام رسان محبوب تلگرام به تکنولوژی جدید و نفوذناپذیر Blockchain مجهز خواهد شد و به این ترتیب تا 3 ماه آینده فیلترینگ تلگرام عملا غیرممکن خواهد شد!
آقای پاول دورف نشان داده که بسیار زیرک است و هم نیازهای کاربران را خوب تشخیص می دهد و هم می داند چگونه از تکنولوژی برای رسیدن به اهدافش استفاده کند.
نام Blockchain را اغلب در ارزهای دیجیتال شنیده ایم. اما فناوری Blockchain علاوه بر Cryptocurrency کاربردهای دیگری هم دارد. فناوری Blockchain با توجه به ویژگی تمرکز زدایی ذاتی آن و همچنین امنیت بسیار بالایی که فراهم می آورد در زمینه های بسیاری می تواند کاربرد داشته باشد. هر روز شاهد این هستیم که استارت اپ های جدیدی که تحت فناوری Blockchain کار می کنند به وجود می آیند.

 

                                                         

 

استارت اپ های موفق مبتنی بر فناوری Blockchain

به عنوان نمونه می توان به Everypedia اشاره کرد که یکی از استارت اپ های موفق در حوزه فناوری Blockchain است. Everypedia مانند Wikipedia است با این تفاوت که بستر سرور های ان بر روی شبکه Blockchain قرار دارد و شعار آن  «از خرد جمعی تا دموکراسی برای همه» است. 
در این استارتاپ به‌ جای استفاده از سرورهای مرکزی از گره‌ های توزیع‌ شده محتوا میزبانی می‌شوند ولی مشکل محدودیت اندازه بلوک‌ ها همچنان در شبکه‌های بلاک چین (زنجیره بلوک) دیده می‌شود و فضای کافی برای ذخیره مقاله‌ها وجود ندارد از پلتفرم‌ها و چارچوب‌های خاصی استفاده‌شده است. با این حال Everypedia هنوز فاصله زیادی با Wikipedia دارد ولی به سرعت در حال رشد می باشد.

لینک کوتاه این خبر :

نظرات
ارسال نظر