09356816913

انگلیس فیس بوک را به نقض عمدی حریم شخصی متهم کرد

طبق گزارش کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه ها و ورزش مجلس نمایندگان انگلیس در ارتباط با سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک با مقاومت در برابر خواست نمایندگان به منظور حضور در جلسه علنی مجلس انگلیس، آنان را تحقیر کرده است.

این گزارش که بر مبنای محتوای تعداد زیادی از ایمیل های داخلی شرکت فیس بوک تهیه شده، گویای این است که این شبکه اجتماعی هم از نقض حریم شخصی کاربران و سواستفاده از داده های آنها اطلاع داشته و هم مطلع بوده که قوانین رقابت منصفانه تجاری را در انگلیس نقض کرده است.

اسنادی که توسط این کمیته بررسی و مطالعه شده، نشان می دهد که دادخواستی در کالیفرنیای آمریکا بر علیه فیس بوک تقدیم دادگاه شده و همین اتهامات بر علیه این شرکت در آن مطرح شده است. اسناد گذشته در سال ۲۰۱۸ و از طریق یک شرکت کوچک فناوری به نام Three 4 six  که در این منازعه حقوقی دخیل بود به دست مجلس انگلیس افتاد.

 

 

این اسناد نشان می دهد که فیس بوک تلاش داشته تنظیمات بخش حریم شخصی کاربران را از کار بیندازد تا بتواند داده های شخصی آنها را در اختیار برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار دهد. اسناد یادشده نشان می دهد که فیس بوک داده های کاربران را در اختیار برنامه نویسانی که به هر علت با آنها رابطه خوبی نداشته قرار نمی داده تا کسب وکارشان را مختل کند.

در انتهای این گزارش تصریح شده: شرکت هایی مانند فیس بوک نباید اجازه داشته باشند که در دنیای آنلاین مانند گانگسترهای دیجیتال رفتار کرده و خودشان را  از اجرای قانون معاف تصور کنند. فیس بوک در واکنش به این گزارش هر گونه قانون شکنی در انگلیس را رد کرده است.


لینک کوتاه این مطلب : snha.ir/uOhkYa

نظرات
ارسال نظر