09356816913

آموزش کامپیوتر -انواع کامپیوتر ( قسمت 5 )

انواع کامپیوتر ( قسمت 5 )

رایانه ها می توانند به وسیله سرعت و قدرت محاسبات آنها طبقه بندی می شوند.

 

PC (Personal Computer) کامپیوتر (رایانه شخصی)

این یک سیستم کامپیوتری تک کاربر است که دارای ریزپردازنده نسبتا قدرتمند است

Workstation ایستگاه کاری

همچنین یک سیستم کامپیوتری تک کاربر، شبیه به رایانه شخصی است اما دارای یک ریزپردازنده قوی تر است

Mini Computer کامپیوتر کوچک

این یک سیستم کامپیوتری چند کاربره است که قادر به پشتیبانی صدها نفر از کاربران همزمان است.

Main Frame کامپیوتر های بزرگ

این یک سیستم کامپیوتری چند کاربره است که قادر به پشتیبانی صدها نفر از کاربران همزمان است. فن آوری نرم افزار از مینی کامپیوتر متفاوت است.

Supercomputer ابر رایانه

این یک کامپیوتر بسیار سریع است که می تواند صدها میلیون دستورالعمل را در ثانیه اجرا کند.

 

PC (Personal Computer)

 

 

کامپیوتر را می توان به عنوان یک کامپیوتر کوچک و نسبتا ارزان برای یک کاربر مشخص تعریف کرد. بنگاهها از رایانه شخصی برای پردازش متن، حسابداری، انتشار دسکتاپ، و برای اجرای برنامه های کاربردی در Excel و مدیریت پایگاه داده استفاده می کنند. در خانه، محبوب ترین استفاده برای رایانه های شخصی، بازی کردن و گشت و گذار در اینترنت است.

 

 

اگر چه رایانه های شخصی به عنوان سیستم های تک کاربر طراحی شده اند، این سیستم ها به طور معمول با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا یک شبکه را تشکیل دهند. از لحاظ قدرت، امروزه مدل های بالا پایان Macintosh و PC همانند توانایی و توانایی گرافیکی محاسبات را به عنوان ایستگاه های کاری پایین  Sun Microsystems ، Hewlett-Packard و دل ارائه می دهند.

 

Workstation

 

 

Workstation  ها رایانه ای است که برای برنامه های کاربردی مهندسی (CAD / CAM) ، نشر دسکتاپ، توسعه نرم افزار و سایر برنامه های کاربردی که نیاز به مقدار متوسط ​​قدرت محاسباتی و قابلیت های گرافیکی نسبتا با کیفیت دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

Workstation  های کاری معمولا با صفحه نمایش بزرگ، صفحه نمایش با وضوح بالا، مقدار زیادی از حافظه RAM، پشتیبانی از شبکه داخلی و یک رابط کاربر گرافیکی همراه است. اکثر ایستگاه های کاری نیز دارای یک دستگاه ذخیره سازی توده ای مانند یک درایو دیسک هستند، اما نوع خاصی از ایستگاه کاری که ایستگاه کاری نامحدود نامیده می شود، بدون درایو دیسک است.

 

سیستم عامل های مشترک برای ایستگاه های کاری یونیکس و ویندوز NT است. مانند کامپیوتر، ایستگاه های کاری نیز رایانه های تک کاربر مانند کامپیوتر هستند، اما به طور معمول با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا یک شبکه محلی ایجاد شوند، اگر چه آنها همچنین می توانند به عنوان سیستم های مستقل استفاده شوند.

 

Minicomputer

 

 

این سیستم چند پردازش متوسط ​​است که قادر به پشتیبانی تا 250 کاربران همزمان است.

 

Mainframe

 

 

 

Mainframe در اندازه بسیار بزرگ است و یک کامپیوتر گران قیمت است که قادر به پشتیبانی صدها یا حتی هزاران کاربر به طور همزمان است. Mainframe همزمان برنامه های زیادی را اجرا می کند و از اجرای همزمان برنامه ها پشتیبانی می کند.

 

Supercomputer

 

 

 

سوپر کامپیوتر یکی از سریعترین رایانه های موجود در حال حاضر است. سوپر کامپیوترها بسیار گران هستند و برای برنامه های تخصصی که نیازمند محاسبات ریاضی بسیار زیادی هستند استفاده می شود.

به عنوان مثال پیش بینی آب و هوا، شبیه سازی های علمی، گرافیک متحرک، محاسبات پویایی مایع، تحقیقات انرژی هسته ای، طراحی الکترونیکی و تجزیه و تحلیل داده های زمین شناسی

 (به عنوان مثال در جستجوی پتروشیمی)

نظرات
ارسال نظر